Rudy MOENAERT

Downloads

Diensten

Rudy spreekt vaak en gepassioneerd over strategische marketing en business roadmapping, marketing leiderschap en ondernemerschap, en innovatie.

Zijn presentaties zijn rock 'n roll, maar brengen altijd een vernieuwende en inspirerende synthese van de praktijk én de wetenschap.

Heel vaak helpt hij management teams in strategische workshops hun marketing- én bedrijfsstrategie op te bouwen.

Daarnaast is hij adviseur voor bedrijfsleiders en marketeers.

 

Contacteer mij

LinkedIn Twitter E-Mail

Books that really matter

Je kunt niet leiden in de markt als je niet leidt in het denken. Dit zijn boeken die ik heel vaak aanbeveel aan mijn executive studenten. De lijst is per definitie eclectisch en onvolledig. Maar de boeken bieden wel fantastische inspiratie voor de marketeer én de business executive die het verschil wil maken in de markt, het eigen bedrijf, én de eigen carrière! (klik op de rechter muisknop om het document te downloaden).

Marketing Strategy & Organisation - Hoofdstuk 2

Hoe kun je jouw business analyseren? Hoofdstuk 2 van "Marketing Strategy & Organisation" brengt je een modern perspectief van de kernconcepten in strategische marketing: segmentatie, klantwaarde en businessmodeling (klik op de rechter muisknop om het document te downloaden). 

De pijn van het ondernemen

Dit boek is een fabel over het familiebedrijf en ondernemerschap. De eerste drie van de 16 hoofdstukken kun je hier downloaden. Je zult de protagoniste leren kennen, Tess. De fabel beschrijft de besognes van het familiebedrijf, en haar pogingen om het te redden. Het naschrift ontleedt ondernemerschap en de valkuilen. Olaf Tempelman beschreef dit boek als volgt in De Volkskrant : "Ook ik heb het in een keer uitgelezen met het gevoel: ain’t nothing but the real thing." Hier ben ik trots op!   (klik op de rechter muisknop om het document te downloaden).

Sample Presentation: Reinventing Innovation

Dit is een ingekorte versie van één van mijn vele presentaties. Aan de hand van vier paradoxen breng ik een overzicht hoe management van innovatie drastisch is veranderd doorheen de recente jaren. !   (klik op de rechter muisknop om het document te downloaden).

Marketing Plan template

Klanten vragen wel eens om een template die kan gebruikt worden om de marketingplannen te stroomlijnen. Op basis van onze eigen consultancy en onderzoek hebben Henry Robben en ikzelf een dergelijke sjabloon ontwikkeld. Het biedt een verfrissende én stevige basis om het proces van marktplanning in je organisatie aan te pakken. Tegelijkertijd biedt het de nodige flexibiliteit om aangepast te worden aan jouw specifieke context. De notities bij elke pagina geven je suggesties en tips om jouw plan te ontwikkelen (klik op de rechter muisknop om het document te downloaden).

Marketing met Ballen - Hoofdstuk 1