Rudy MOENAERT

Andere Boeken

Pijn van het ondernemen

release 2012

Master Of Marketing

release 2012

Diensten

Rudy spreekt vaak en gepassioneerd over strategische marketing en business roadmapping, marketing leiderschap en ondernemerschap, en innovatie.

Zijn presentaties zijn rock 'n roll, maar brengen altijd een vernieuwende en inspirerende synthese van de praktijk én de wetenschap.

Heel vaak helpt hij management teams in strategische workshops hun marketing- én bedrijfsstrategie op te bouwen.

Daarnaast is hij adviseur voor bedrijfsleiders en marketeers.

 

Contacteer mij

LinkedIn Twitter E-Mail

 

Meer info

Het roer moet om, want marketing heeft niet de impact die het verdient. Van de 9.800 bestuurszetels in de Fortune 1.000 worden er slechts 38 ingenomen door een Chief Marketing Officer. Marketeers worden al te vaak gezien als de lichtgewichten in de organisatie. Het zijn medewerkers waar je ontzettend plezier mee kunt maken, ze zijn vaak uitermate creatief, maar ze beschikken in de perceptie van de anderen in de organisatie vaak niet over de degelijkheid van de collega's in andere afdelingen.

We hebben algoritmes om tot op detailniveau de kleinste haperingen van een marketingcampagne te analyseren. Maar we hebben geen inzicht om het belangrijkste ingrediënt te analyseren: de marketeer zelf. Dit willen wij veranderen. Marketing met Ballen helpt je jouw persoonlijke waardepropositie en businessmodel te begrijpen en te ontwikkelen. Marketing met Ballen is opgebouwd als een inspirerende page-turner waarin niet marketing centraal staat, maar wel de marketeer. Marketing is immers mensenwerk.

Dit boek gaat over hoe marketeers waarde creëren voor hun organisatie, de maatschappij én zichzelf. De dertig korte en krachtige hoofdstukken belichten op positieve en verhelderende wijze de bouwstenen van marketingleiderschap. Dit boek is in drie delen opgesplitst:

Ontdekken: Jouw organisatie bevindt zich in een voortdurend veranderend strijdperk. Succesvolle marketeers helpen het heden te exploiteren, en de toekomst te exploreren. Passie, nieuwsgierigheid en verbeelding helpen u kansen te zien die anderen als hinderpalen beschouwen.

Managen: Een manager is geen gefaalde leider! Meer zelfs, je kunt geen leider worden zonder manager te zijn. Want het omzetten van ideeën in acties start de dag na de PowerPoint-presentatie. Visie, beslissen en uitvoering zijn vereist om duurzame business op te bouwen.

Respecteren: De basis voor een goede marktwerking van uw organisatie is vertrouwen! Een positief momentum kan niet worden bereikt zonder een integer afwegen van de belangen van alle stakeholders. Dit vergt authenticiteit, balans en openheid.

Marketing Met Ballen - Info graph

Marketing met Ballen staat vol aansprekende voorbeelden en bruikbare tips. Bovendien vinden we nuance belangrijk. De waan van de dag wordt beheerst door lineaire recepten. De managementpredikanten van de opleidingscircussen op TED en Youtube verkondigen immers dat we allemaal ondernemer worden, grenzeloos gepassioneerd en honderd procent klantgericht. En wanneer worden we ontheemd, zijn we geobsedeerd en raken we klantgezwicht? Wij willen inspireren zonder te misleiden en hanteren het Icarusprincipe om wetenschap en praktijk te verenigen. Dit principe stelt dat het gedrag dat individuen succesvol maakt, in extremis ook de oorzaak van hun ondergang is. Het is jouw taak om de goede dingen te doen, en deze goed te doen.

Tot slot. Marketing is geen afdeling, het is een competentie. En dus is dit een boek dat iedere medewerker in je organisatie aanbelangt. Ontdekken, managen en respecteren zijn gedragskenmerken waarmee iedereen zijn bijdrage aan de organisatie en de samenleving op een hoger peil brengt. Bovenal zijn het de bouwstenen waarmee jij op een integere wijze waarde creëert voor jezelf.

Inhoudstafel

Voorwoord
Dankwoord
Proloog: Marketing is mensenwerk

Deel I: Marketingleiderschap
1. Marketing met impact
2. De bouwstenen van leiderschap
3. De donkere zijde

Deel II: Ontdekken
4. Passie
5. Tot uw dienst!
6. Gehoorzaamheid erodeert passie
7. Nieuwsgierigheid
8. Wat houdt je ’s nachts wakker?
9. Gladiatoren in de arena
10. Het correcte perspectief
11. Verbeelding
12. Anders of beter
13. Regionaal erfgoed
14. Skiën in de polders

Deel III: Managen
15. Visie
16. Duurzaam succes
17. Balans in verandering
18. Beslissen
19. Geen woorden maar daden
20. De juiste medewerker
21. Uitvoeren
22. De krachten bundelen
23. Verbinden door filters heen

Deel IV: Respecteren
24. Authenticiteit
25. Licht en donker
26. Balans
27. Heilzame weerstand
28. Een relevante businessschool
29. Openheid
30. Jij als kunstwerk

Epiloog: Een marketeer is ook maar een mens
Noten
Over de auteurs