Rudy MOENAERT

Marketing Strategy & Organisation

Andere Boeken

Marketing met ballen

release 2012

Pijn van het ondernemen

release 2012

Diensten

Rudy spreekt vaak en gepassioneerd over strategische marketing en business roadmapping, marketing leiderschap en ondernemerschap, en innovatie.

Zijn presentaties zijn rock 'n roll, maar brengen altijd een vernieuwende en inspirerende synthese van de praktijk én de wetenschap.

Heel vaak helpt hij management teams in strategische workshops hun marketing- én bedrijfsstrategie op te bouwen.

Daarnaast is hij adviseur voor bedrijfsleiders en marketeers.

 

Contacteer mij

LinkedIn Twitter E-Mail

 

Moenaert R.K., H.S.J. Robben & P. Gouw.  Marketing Strategy & Organisation. 
Building Sustainable Business.   Tielt : Lannoo, 2011 (2nd ed.).
Marketing planning and implementation, science-based and very practical!

 

"This book will recharge your marketing battery"
Prof. dr. Philip Kotler, Kellogg School of Management, Northwestern University

 

"The authors skillfully navigate the processes
for building a sustainable business
with rigorous concepts and vivid examples"
Prof. dr. George Day, the Wharton School of the University of Pennsylvania

 

Strategische marketing beoogt het bouwen van duurzame business. Duurzaam voor de organisatie én voor de klant. Het betreft het plannen en implementeren van die marketingactiviteiten die het huidige en toekomstige concurrentievermogen van je bedrijf optimaliseren. Dit handboek brengt de praktijk en de wetenschap samen, en het geeft je een robuuste methode om een sterke marketingstrategie te ontwerpen en ontplooien. Business Roadmapping omvat de volgende stappen:

  1. Juist begrip van de huidige omgeving.
  2. Inzicht in de strategische ambitie. 
  3. Het ontwerpen van een succesvolle strategie voor de toekomst. 
  4. Vertalen van strategische intenties in concrete acties.
  5. Bepalen van de return op deze investeringen.

Marketing Strategy & Organisation is bovenal relevant én praktisch voor de marketeer. Hiermee kun je echt een succesvol marketingplan ontwerpen en implementeren. Marketing Strategy & Organisation richt de aandacht op die ideeën, concepten en modellen die jou helpen een duurzaam onderscheid in de markt bouwen. We vertrekken hierbij vanuit de wetenschap en integreren de klassiekers op het gebied van strategische marketing met het relevante ‘state of the art’-onderzoek en de eigen inzichten die we gedurende de voorbije 30 jaar hebben opgebouwd. 

Master Of Marketing - Info graph

Dit boek is bedoeld voor marketeers, businessprofessionals, en executive masterstudenten. Wij hebben onze ideeën en inzichten uitgebreid getest in talloze adviestrajecten en specifiek voor klanten ontwikkelde internationale executive opleidingen en programma’s aan TIAS School for Business & Society en de Nyenrode Business Universiteit.

Hoofdstuk 2 van het boek kun je hier downloaden. Het brengt je een modern perspectief van een aantal kernconcepten in strategische marketing: segmentatie, klantwaarde en businessmodeling (klik op de rechter muisknop om het document te downloaden).

Bestellen

Verkrijgbaar bij: