Rudy MOENAERT

Pijn van het ondernemen

Andere Boeken

Marketing met ballen

release 2012

Master Of Marketing

release 2012

Diensten

Rudy spreekt vaak en gepassioneerd over strategische marketing en business roadmapping, marketing leiderschap en ondernemerschap, en innovatie.

Zijn presentaties zijn rock 'n roll, maar brengen altijd een vernieuwende en inspirerende synthese van de praktijk én de wetenschap.

Heel vaak helpt hij management teams in strategische workshops hun marketing- én bedrijfsstrategie op te bouwen.

Daarnaast is hij adviseur voor bedrijfsleiders en marketeers.

 

Contacteer mij

LinkedIn Twitter E-Mail

 

 

"Macht, emotie, geld en ego.
Dit boek moet je lezen als een Chinese inschuifdoos
van thema's die elk familiebedrijf beroeren"
Ton van Klooster - Eigenaar VelopA

 

"Zo beangstigend dicht bij de werkelijkheid
dat ik het in één adem uitgelezen heb"
Ton van Klooster - Eigenaar VelopA

De pijn van het ondernemen oogt op het eerste zicht als een eenvoudige fabel over familiaal ondernemerschap. Het speelt zich af in het Laagland, een metafoor voor de harde economische concurrentie waarmee vele ondernemingen kampen. De luchtgondels vormen dan weer een beeldspraak voor de praktische uitdagingen die er liggen tussen het bedrijfsidee en de bedrijfseconomische werkelijkheid.  

De fabel beschrijft de teloorgang van een familiebedrijf (Ateliers Fontaine), en de moedige poging van Tess Fontaine om alsnog het tij te keren. Zij is een ondernemer die niet de voorpagina's van de kranten opzoekt, maar probeert de gewone dingen zo goed mogelijk te doen.

Dit laatste is precies wat vele duizenden managers dagelijks realiseren. Medewerkers motiveren en het werk dermate organiseren zodat de gekozen ambitie kan worden  gerealiseerd. Het Laagland is dan niet langer een fictief landschap, maar de arena waarin u en ik dagelijks werkzaam zijn. Een arena waarin we een verschil willen maken. En waarin we verantwoordelijk zijn voor onze keuzes.

Hoewel deze fabel dus een werk van fictie betreft - zoek niet naar Laagdorp op uw TomTom - , appeleert dit boek aan de universele verlangens en uitdagingen van ondernemers én managers: passie, vrijheid, verantwoordelijkheid en trots, maar evenzeer onzekerheid en eenzaamheid, macht en onmacht, eigenbelang en geld.

De pijn van het ondernemen schetst de valkuilen; het naschrift brengt een praktisch denkraam. Immers, de kenmerken die ondernemers succes brengen, zijn in de extremen ook de kenmerken die hun neergang betekenen. Het naschrift brengt krachtige adviezen hoe managers deze valkuilen kunnen vermijden.  Bestellen, lezen, toepassen! 

Hier kunt u de eerste 3 hoofdstukken downloaden.  In deze drie hoofdstukken leer je de protagoniste van het verhaal kennen (Tess), de andere leden van de ondernemersfamilie, en de onderneming zelf (Ateliers Fontaine). (klik op de rechter muisknop om het document te downloaden).

Bestellen

Verkrijgbaar bij: