Rudy MOENAERT

Publications

Diensten

Rudy spreekt vaak en gepassioneerd over strategische marketing en business roadmapping, marketing leiderschap en ondernemerschap, en innovatie.

Zijn presentaties zijn rock 'n roll, maar brengen altijd een vernieuwende en inspirerende synthese van de praktijk én de wetenschap.

Heel vaak helpt hij management teams in strategische workshops hun marketing- én bedrijfsstrategie op te bouwen.

Daarnaast is hij adviseur voor bedrijfsleiders en marketeers.

 

Contacteer mij

LinkedIn Twitter E-Mail

Recente boeken:

Marketing met Ballen

Een vernieuwend én inspirerend perspectief op marketingleiderschap:
Moenaert R. & Robben H.
Marketing met Ballen. De 9 bouwstenen van jouw persoonlijk businessmodel.
Amsterdam : Adfo Books, 2016.

Pijn van het ondernemen

Deze fabel beschrijft het familiebedrijf en de uitdagingen van ondernemerschap:
Moenaert R.
De pijn van het ondernemen
. 
Leuven : LannooCampus, 2012.

Master of marketing

Een handboek inzake strategische marketing:
Moenaert R., Robben H. & Gouw P.
Marketing Strategy & Organization.  Building Sustainable Business
.   
Tielt : Lannoo, 2008 (1st ed.), 2011 (2nd revised ed.).
Co-authors: Henry Robben & Peter Gouw.

 

Een selectie van wetenschappelijke artikelen:

  • Biemans W., Griffin A. & Moenaert R.K. "New service development: how the field developed, its current status and recommendations for moving the field forward", Journal of Product Innovation Management. (2016)
  • Moenaert R., Robben R., Antioco M., De Schamphelaere V. & Roks E. “Strategic innovation decisions: what you foresee is not what you get”, Journal of Product Innovation Management 27 : 840 – 855  (2010). 
  • Antioco M., Moenaert R., Lindgreen A. & Wetzels M. "Organizational antecedents to and consequences of service business orientations in manufacturing companies", Journal of the Academy of Marketing Science 36 (3) : 337 – 358 (2008).
  • Lievens A. & Moenaert R.  “Communication flows during financial service innovation”, European Journal of Marketing 34 (9/10) : 1078 - 1110 (2000).
  • Moenaert R.K., Caeldries F., Lievens A. & Wauters E.  “Communication flows in international product innovation teams”, Journal of Product Innovation Management 17 (5) : 360 - 377 (September 2000). 
  • Van den Bulte C. & Moenaert R.K.  "The effects of R&D team co-location on communication patterns among R&D, marketing and manufacturing", Management Science 44 (11, part 2) : S1 - S18 (November 1998).
  • Moenaert R.K., De Meyer A., Souder W.E., & Deschoolmeester D.  "R&D/Marketing communication during the fuzzy front-end", IEEE Transactions on Engineering Management42 (3) : 243 - 258 (August 1995).
  • Moenaert R.K. and Souder W.E. "An information transfer model for integrating marketing and R&D personnel in new product development projects", Journal of Product Innovation Management7 (2) : 91 - 107 (June 1990).